Zadzwoń do nas:

+48 89 741 32 48

Pracujemy w godzinach:

Pn-Pt - 8:00 - 16:00

Infookno.pl: Panie Redaktorze proszę nam powiedzieć, jaka będzie pogoda dla Okien i Drzwi?
Tomasz Zubilewicz: Teraz w Polsce musi być dobra pogoda. Jeżeli chodzi o oszczędność, to świadomość Polaków zaczyna wzrastać, coraz częściej dbamy o to, aby ciepło zostało w domu. Sam doświadczyłem tego budując dom. Cieszę się, że jest coraz więcej takich osób, które dostrzegają kwestię energooszczędności, chcą o tym mówić i edukować społeczeństwo. Reasumując – szczelne okna, dobre okna, ładne okna mają przyszłość.

Infookno.pl: dziękuję za prognozę.

Pani dr inż. Architekt Ludwika Juchniewicz- Lipińska opowiedziała nam o idei, którą kierują się przy projektowaniu i promowaniu domów pasywnych i energooszczędnych, a także o samej Akademii, cieszącej się coraz większym zainteresowaniem ze strony jej uczestników: inwestorów, architektów, wystawców, itd.

Infookno.pl: Pani Ludwiko, jak powstał pomysł na Akademię Energooszczędności?
Ludwika Lipińska: Robiąc projekty domów energooszczędnych, niejako budujemy rynek- rynek świadomy możliwości. Edukujemy tak dużych inwestorów, klientów indywidualnych, jak i firmy developerskie. Uświadamiamy o konieczności budowania domów energooszczędnych i profitach, jakie z tego można mieć. Uczymy, aby projekty były realizowane dokładnie w taki sposób, jak są zaprojektowane. Jest to niezmiernie ważne, żeby w późniejszym czasie mówić o oszczędnościach.

Infookno: Jak Pani ocenia tegoroczną konferencję?
Ludwika Lipińska: Patrząc na frekwencję mogę powiedzieć, że z roku na rok cieszy się ona coraz większym powodzeniem. Zaczynaliśmy od jednego panelu tematycznego, a obecnie mamy dwa przebiegające równolegle.
Osoby przyjechały z całej Polski, pomimo złych warunków atmosferycznych. Myśleliśmy, że część w ogóle nie przyjedzie. Zebrać ludzi na taką Akademię jest szalenie trudno, w tym czasie w wielu miejscach odbywają się szkolenia dotyczące energooszczędności i certyfikacji. Jesteśmy naprawdę pozytywnie zaskoczeni tym, jak przyciąga nasza Akademia. Dodatkowo cieszy nas obecność telewizji TVN, która pokaże naszą Akademię na całym świecie.

Infookno: Czy to znaczy, że widzą Państwo coraz większe zainteresowanie ze strony rynku budownictwem energooszczędnym?
Ludwika Lipińska: Jak najbardziej. Może nie bezpośrednio po Akademii, ale od wielu lat prowadzimy szereg działań w ciągu roku, które mamy nadzieję, doprowadzą do tego, żeby budownictwo energooszczędne stało się standardem w realizacji domów w Polsce.

Infookno: Czy w takim razie może Pani powiedzieć, że przyszła moda na energooszczędność?
Ludwika Lipińska: Czy przyszła moda? Kilka lat temu, gdy zdecydowaliśmy się na projektowanie i realizację domu pasywnego, zauważyliśmy, że przyszedł dobry moment, żeby propagować budownictwo energooszczędne i to z kilku powodów. Klienci byli coraz bardziej świadomi możliwości w budownictwie, były już konkretne przykłady, chociażby związane z rekuperacją, gdzie wszyscy myśleli, że u nas się nie da, że to niemożliwe, choć na Zachodzie już było to standardem. Pojawiły się też firmy, które miały produkty energooszczędne, a które my nakłoniliśmy, żeby mówiły o nich, żeby je intensywnie propagowały.
Myślę, że można mówić o modzie na oszczędzanie. Produkty do budynków energooszczędnych obecnie są coraz tańsze, choć daleko nam jeszcze do standardów na Zachodzie, gdzie budownictwo pasywne jest droższe od typowego o 10% a u nas o 33%, a energooszczędne o 7%.

Infookno.pl: Czy Akademia Energooszczędności może mieć bezpośredni wpływ na klienta indywidualnego?
Ludwika Lipińska: Akademia to pewien fragment naszej działalności. Główny inwestor dowiaduje się najwięcej z ekspozycji w domu pasywnym w Smolcu. To jest nasz dom pokazowy, komfortowy, pasywny, energooszczędny. Powstał z myślą o tym, aby każdy naocznie mógł się przekonać, że faktycznie to, o czym tu mówimy może działać i funkcjonować. Stamtąd klient wynosi największą wiedzę. Osoby, które są na etapie zakupu produktów energooszczędnych lub przymierzają się do mieszkania w domach energooszczędnych serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego domu w Smolcu. Jest on otwarty 5 dni w tygodniu, jest tam specjalista, który oprowadza i omawia temat krok po kroku. Praktycznie codziennie pojawiają się klienci, a także inżynierowie, budowlańcy, studenci architektury.
Ten dom jest też podstawą do sprawdzenia nas, czy potrafimy robić domy energooszczędne, umiemy dobrać odpowiednie materiały. Ciągle rekomendujemy nowe rozwiązania, umiemy zaprojektować dom energooszczędny tak, żeby był możliwie tani w realizacji i eksploatacji, co jest dla nas i naszych klientów niezmiernie ważne.

Infookno.pl: Czyli można mówić o sukcesie Państwa projektu „Domy Lipińscy”
Ludwika Lipińska: Tak, to duży sukces, tym bardziej że widzimy po Akademii, jak dużo jest nowych ludzi zafascynowanych budownictwem energooszczędnym. Świadczą o tym tysiące domów, które zaprojektowaliśmy i zostały wybudowane w standardzie energooszczędności. Chociaż nie ukrywam, że prościej byłoby nam sprzedać dom typowy, ale realizujemy własną ideę budowy domów z poszanowaniem środowiska. Obecnie przymierzamy się do realizacji projektu domów zabudowy szeregowej energooszczędnej i dostępnej dla kieszeni „Kowalskiego”.

Infookno.pl: Pani Ludwiko, gratulujemy tak szczytnej inicjatywy i propagowania wiedzy, a także zgromadzenia w jednym miejscu tylu znakomitych gości.
Ludwika Lipińska: Serdecznie dziękuję, w tym miejscu i po tych miłych słowach mogę powiedzieć, że na pewno odbędzie się IV Akademia Energooszczędności w przyszłym roku?

Infookno.pl: Dziękuję za rozmowę.

Nieco zamieszania podczas Akademii zrobiła firma AdamS. Podczas prezentacji okien Passiv-Line na sali pojawiło się wiele pytań do producenta o parametry i konstrukcję okna. Pan Adam Pędzich opowiedział nam w kuluarach o celowości bycia w tak szacownym gronie, jak i o konieczności działań promujących energooszczędność, szczególnie w nowoczesnej stolarce.

Infookno.pl: Czy zamierzają Państwo kontynuować działania marketingowe i propagować okna energooszczędne w rozsądnej cenie?
Adam Pędzich: Tak, udział w tak prestiżowej konferencji, nazwanej w dodatku Akademią Energooszczędności, był dla nas dużym wyróżnieniem i wyzwaniem, któremu, mam nadzieję, sprostaliśmy, a nasza ekspozycja okna i prezentacja została dobrze przyjęta przez uczestników; mieliśmy wiele zapytań w kuluarach. To był ważny element komunikacji nowych produktów, właśnie architektom, którzy stanowili trzon uczestników. Zaledwie 5 miesięcy wstecz rozpoczęliśmy produkcję innowacyjnego okna nowej generacji pod nazwą Passiv-Line, a już w październiku zdobyliśmy pierwszy laur czyli „VIP-Najbardziej energooszczędne okno”. Było to dla nas miłym zaskoczeniem, ale i nagrodą za wiele miesięcy prób i badań. Jak widać tradycja (istniejemy już ponad 17 lat) i innowacja mogą się doskonale uzupełniać.

Infookno.pl: Czy sądzi Pan, iż uczestnictwo w konferencji i prezentacja produktu spowoduje, że okna Passiv-Line będą rekomendowane przez architektów?
Adam Pędzich: Co do wpływu architektów na projekty domów, to mam nadzieję, że w końcu coś się w tym względzie zmieni. Przez wiele lat mieliśmy wrażenie, że architekci nie przywiązują zbyt wielkiej wagi do stolarki, traktując ją trochę jak „cegłę”, a przecież to właśnie stolarka okienno-drzwiowa stanowi nawet do 30 i więcej procent całkowitej powierzchni ścian zewnętrznych. Jest więc bardzo, bardzo ważnym elementem domu. W dobie mody i konieczności związanej z energooszczędnością nasze „Gorące okna” Passiv-Line wpisują się w ten nurt, który architekci chyba nawet polubili, a my nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Mamy nadzieję, że projektanci i architekci będą śledzić nowości w stolarce, żeby lepiej projektować i doradzać konsumentom, czynnie uczestnicząc również w takich konferencjach jak Akademia Energooszczędności.

Wyślij zapytanie

Wyślij zapytanie